آموزش تمیز کردن سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی از جمله مهمترین مکان های منزل و محل کار است که باید هر چند وقت یک بار نظافت شود. اگر در نظافت این محل دقت لازم نشود، بهترین محل برای رشد و انتشار میکروبها و قارچ ها خواهد بود.

برای این کار دانستن نکاتی بسیار ضروری است.

در ابتدا باید جنس کف و دیواره سرویس بهداشتی را بدانیم تا از شوینده مناسب آن استفاده نماییم. جنس کفپوش و دیواره ها اغلب از سرامیک، موزاییک، کاشی، فایبر گلاس، چینی، لعابی است.

در ضمن شیر آلات نیز به دلیل وجود رطوبت و هوای آلوده به شدت جرم گرفته و عامل انتشار بیماری می شود، پس حتما باید نظافت و جرم زدایی شوند.

­

نحوه تمیز کردن شیر آلات بهداشتی

برای تمیز کردن جرم شیرآلات یا باید از محلولهای اسیدی موجود در بازار استفاده کرده یا از محلول های دست ساز استفاده کرد.

ولی یادمان باشید در موقع استفاده از محلول های اسیدی خریداری شده حتما حتما از دستکش استفاده کنید تا اسید به پوست دستان آسیب نرساند. و در هنگام استفاده حتما از ماسک استفاده کنید و فن هواکش را روشن کنید تا در هنگام تنفس گاز های خطرناک ایجاد شده از مواد شیمیایی وارد ریه هایتان نشود. لوله بازکنی تهران

­

نظافت شیر آلات با محلول های خانگی

برای اینکار می توانیم از سرکه سفید یا لیمو ترش استفاده کنیم. لیمو ترش هم جرم شیر آلات را از بین می برد و هم بوی مطبوعی دارد که باعث خوش بو شدن سرویس بهداشتی می شود. سرکه سفید هم باعث تمیز شدن و براق شدن شیر آلات می شود. برای این منظور مقداری سرکه سفید را روی شیر آلات می ریزیم و بعد از چند دقیقه با اسکاج و یا دستمال آغشته به سرکه سفید شروع به سابیدن و تمیز کردن شیر آلات می کنیم. استفاده از نوشابه های گاز دار مشکی هم در تمیز کردن شیر آلات و سرویس توالت بسیار کمک می کند. نوشابه را تا حد امکان خنک کنید و روی سطوح بریزید و بعد از چند دقیقه بشویید. می بینید که سطح شیر و یا روشویی و کاسه تمیز تمیز شده است.

آموزش تمیز کردن سرویس بهداشتی

آموزش تمیز کردن سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی و نظافت

برای تمیز کردن کف سرویس نیز به همین شکل باید عمل کرد. اگر از جرم گیر های صنعتی استفاده می کنید حتما دستکش بپوشید و فن سرویس را روشن کنید چون گاز حاصل به شدت خطرناک است. شوینده هایی مثل جوهر نمک به راحتی می تواند جرم ها و آلودگی هایی که روی کاشی سرامیک و کاسه و شیر آلات رسوب کرده اند را از بین ببرد.

اگر در منزل تنها بودید و خواستید سرویس بهداشتی و یا حمام را با محلول های شوینده مانند من و یا وایتکس تمیز کنید حتما حتما درب سرویس را باز بگذارید تا خدایی نکرده گاز های ناشی از این محلول ها باعث بی حالی و حتی بیهوشی شما نگردد . این گاز ها به شدت بر ریه ها اثر منفی می گذارد در در آینده اثرات مخرب خود را نشان خواهد داد پس برای حفظ سلامتی خودتان احتیاط کامل بکنید.

 اهمیت فلاشتانک در سرویس بهداشتی

شکل کاسه توالت های ایرانی دقت کرده باشید متوجه شدید که دور تا دور آن فضای خالی و لوله مانند است که اگر فلاشتانک را کشیدیم آب از داخل آن ه همه جای کاسه ریخته شود. اگر توالت فلاشتانک نداشته باشد این فضای خلی محلی برای تجمع سوسک و تخمگذاری این حشره موزی می شود و به شدت سرویس بو خواهد دارد. چون اگر فلاشتانک به کاسه وصل نباشد و یا خراب باشد به این قسمت لوله مانند هیچ آبی نمی رود و محل تجمع میکروب ها و سوسک می شود. نبودن فلاشتانک باعث رسوب بستن لوله کاسه نیز می شود. ***

نظافت سرویس بهداشتی

روش نظافت شیر آلات، تمیز کردن سرویس بهداشتی ، آموزش تصویری نظافت سرویس بهداشتی، بهترین راه های نظافت دستشویی، چطور سرویس بهداشتی را تمیز کنم. راه های آسان تمیز کردن سرویس بهداشتی, از بین بردن خط و خش توالت فرنگی, تمیز کردن زردی توالت فرنگی, تمیز کردن کپک زدگی سرویس روشویی و دستشویی.

نظافت دستشویی و حمام

آموزش نظافت منزل، چگونه سرویس بهداشتی را برق بیندازیم، آموزش مرحله به مرحله نظافت سرویس بهداشتی.