کول گذاری چاه

اجرای کول (کبل) های سیمانی برای میله چاه و انباری چاه بصورت لانه زنبوری

شرکت تخلیه چاه و لوله بازکنی پگاه تهران پارسه جام  با شماره ثبتی 524903 مفتخر است خدمات مدرن متنوع و حرفه ای را جهت جلب رضایت مشتریان خود ارائه نمایند . برای همین منظور از بهترین سرویسکار ها و مقنی ها استفاده می کنیم و خدمات خودمان را بدون تعطیلات و شبانه روزی ارائه می دریم تا در هر زمان در خدمت شما عزیزان باشیم.

09124555123  –  22612939  –  88549334  –  77031774

­

کول گذاری چاه توسط متخصصین شرکت تهران پارسه

چاه هایی که در مکانی با لایه های خاک سست و ماسه ای حفر می شوند باید با حلقه های سیمانی جداره سازی شوند تا در صورت ریزش ، این جداره ها مانع فرو ریختن چاه شوند.

هر چند که وجود لایه ای خاک ماسه ای و سست برای یک چاه جذبی فوق العاده خوبست و به دلیل جنس خاک آبکشی بسیار بالا خواهد بود ولی همین سست بود درد سر ساز نیز هست که به راحتی با کار گذاشتن کول رد میله و حتی در انباری مشکل ریزش چاه برای همیشه برطرف خواهد شد. چاهی که بصورت صحیح کول چینی شده باشد به هیچ عنوان ریزش نخواهد کرد و استحکام 100% دارد.

این لایه ها بعد از جذب اولین آب سنگین شده در درون انباری و میله چاه می ریزند که به اصطلاح ریزش چاه گفته می شود.

برای این مشکل ما راه حل خوبی داریم و آن استفاده از کول است. بهتر است ابتدا برانیم که کول چیست و چند نوع دارد.

بهترین چاه بزرگترین چاه نیست بلکه مستحکم ترین چاه است اگر حجم چاه کوچک باشد نهایتا چند وقت یکبار می توان تخلیه چاه انجام داد ولی چاه سست اگر ریزش بکند بسیار بسیار خطرناک است هم برای افراد و هم پی ساختمان. پس اگر بعد از کندن چاه مقنی پیشنهاد کول گذاری داد حتما اعتماد کرده و اینکار را انجام دهید.

­

کول گذاری چاه در تهران

کول ها حلقه های سیمانی در قطر های  و شکل های مختلف هستند که در قسمتهای مختلف چاه استفاده می شوند.

1 – کول مخصوص میله چاه:

کول میله چاه

کول میله چاه

این نوع کول از جنس سیمان بوده که دون آن از سیم و میله های آهنی استفاده شده. قطر این نوع کول ها از 50 تا 140 سانت می شود و بسته به قطر میله چاه از آن استفاده می شود.

به فرض مثال برای چاهی با قطر میله 70 باید از کول 60 استفاده کرد . این کول ها را از ته میله بعد از محکم کردن جای اولین کول با سیمان روی هم می چینند تا به سر چاه برسد. پشت کول یعنی فضای خالی باقی مانده را با خاک و نخاله پر کرد. این بلوک ها مانع می شود که خاک دیواره با ریزش آب شسته و ریزش کند و استحکام چاه را صد در صد افزایش می هد. وجود کول در میله در جذب چاه چندان اثر منفی ندارد و بهتر است هر چاه فاضلابی را کول گذاری در میله انجام دهیم.

2– کول مخصوص انباری چاه

کول انباری چاه

کول انباری چاه

این نوع کول هم اندازه های مختلفی دارد که بیشترین استفاده آن در انباری چاه است که به شکل چادری حفر می شود. این کول ها را هم از ته انباری به دقت به صورت ایستاده پشت سر هم می چینند تا در صورت ریزش احتمالی چاه از آن جلوگیری کند.

چاه هایی که میله آن ها کول گذاری شده بهتر است که برای بستن درب چاه آن از دریچه چدنی استفاده کنیم . چون با وجود دریچه چدنی کار تخلیه چاه با کمترین زحمت و هزینه انجام می شود.

البته در نظر داشته باشید که اگر مقنی نظر داد که کول نیاز نیست و یا مطمین هستید منطقه ای که چاه حفر کرده اید خاک ریزشی ندارد ، از کول استفاده نکنید. چون چاه فاضلاب باید خاصیت جذب آب داشته باشد و اگر کول استفاده کنیم دیواره چاه را سیمانی کرده ایم و این کار به شدت قدرت جذب آب چاه را کاهش می دهد.

­

کول گذاری چاه های ریزش کرده

اگر چاه فاضلاب شما ریزش کرده و از بین رفت ، متخصصین شرکت تهران پارسه با در آوردن خاک های ریزش کرده و چیدن کول ، مجددا چاه را مثل روز اول درست می کنند . استحکام چاه درست شده توسط این شرکت 100 % است و دیگر ریزش نخواهد کرد.

تعمیر چاه هایی که قبلا کول بصورت نا مناسب چیده شده و دچار شکستگی و ریزش شده. ما ابتدا کول های ناقص قبلی را در آوردن و چاه را آماده کول چینی مجدد می کنیم. البته خاطر نشان شوم اگر مقنی تخصص و مهارت کافی داشته باشد ، کول ها را طوری می چیند که هیچ وقت و به هیچ عنوان نمی شکند و نمی ریزد که باعث ریزش چاه شود . مهمترین اصل در کول گذاری ، پایه چینی مناسب و مستحکم است . اگر این کار درت انجام شود مطمئنا کول ها هرگز نخواهند ریخت . پس کار کول گذاری چاه را به یک شرکت معتبر با مقنی ماهر بسپارید تا هم در آیند چاه ریزش نکند که مجبور شوید هزینه هنگفتی بابت تعمیر چاه نمایید و هم هزینه فعلی شما از بین نرود.

ساخت منهول بصورت مهندسی

ساخت و ایجاد صفر تا صد منهول و لوله گذاری مسیر بین منهول ها ، ساخت منهول با آجر و طوقه چینی . ساخت منهول با کول های بزرگ و کار گذاشتن دریچه چدنی مخصوص

کار گذاشتن کول در میله و انباری چاه توسط شرکت تهران پارسه

در بالا اشاره کردیم که کار گذاشتن کبل ها درون چاه باعث استحکام صد در صدی چاه می شود ولی باید خاطر نشان کنم که همیشه هم اینگونه نیست . اگر جنس کول ها مرغوب نباشد حتما نصف ان ها در هنگام حمل و نقل شکسته و ترک بر می دارد و در صورت کار گذاشته شدن کار آیی استاندارد را نخواهند داشت . از آن مهم تر تخصص مهارت مقنی که می خواهد آن را کار بگذارد حرف اول را می زند . ما چاه های ریزشی را تعمیر کرده ایم که قبلا کپل گذاری شده بوده ولی چون زیر سازی ان اصولی نبود ، ریزش کرده . باید زیر ساخت و پایه این کپل ها  حسابی محکم و سیمان ریزی شود و خود این کبل ها نیز بدون کوچکترین انحراف و کجی کار گذاشته شود .

­

حفاری چاه توسط مقنی

حفر چاه فاضلاب جذبی ، چاه ارت و کانال به همراه چیدن کول های مخصوص در انباری و میله چاه جهت استحکام بخشیدن به چاه و به صفر رساندن درصد ریزش چاه.

کول گذاری چاه در مناطق تهران

تخلیه چاه تهران

کول گذاری چاه در محدوده شمال تهران ، کول گذاری چاه و طوقه چینی مرکز تهران ، کول گذاری چاه در منطقه غرب تهران ، کول گذاری چاه در  شرق تهران ، تخلیه چاه تهران ، کول گذاری چاه , کول گذاری چاه , قیمت کول میله چاه , کول در تهرانپاس , کول در عباس آباد , تعمیر چاه ریزش کرده در تهران ، تخلیه چاه در تهران کول گذاری ، روش کول گذاشتن در چاه ، قیمت کول گذاری چاه , کپل خیابان مطهری , کبل فردوس غرب , کبل چینی نیاوران , خیابان مجاهد کبیر , بلوار فردوس شرق غرب , بلوار کاوه , خیابان قیطریه , دیباجی جنوبی شمالی 

تعمیرات چاه تهران

کول گذاری چاه های ریزشی در تهران ، تعمیرات و گول گذاری میله و انباری چاه در محدوده شمال تهران ، کول گذاری و طوقه چینی در مرکز تهران ، کول گذاری و حفر چاه در غرب تهران

کول گذاری چاههای ریزشی در شرق تهران