آموزش تصویری سیم کشی کولر آبی

آموزش تصویری سیم کشی کولر آبی

آموزش تصویری سیم کشی کولر آبی ، در این مقاله در نظر داریم شکل کامل سیم کشی کولر های آبی و مشکلات پیش روی این نوع کولر ها برایتان باز گو نماییم . در ضمن سرویس کار های ما هر لحظه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند . سرویس سالانه کولر آب ضروری می باشد . چون اینکار هم باعث هر چه بهتر کار کردن قطعات می شود و هم  با تعویض پوشال ، شما از شر آلرژی فصلی و بودی بد کولر خلاص خواهید شد.

ابتدای کار باید متذکر شوم که اگر سر رشته ای از برق کشی ندارید از یک متخصص بخواهید تا سیم کشی کولر شما را انجام دهد چون برق به شدت خطرناک است هم امکان برق گرفتگی هست و هم اتصال و آتش سوزی.

کولر آبی یک کلید دارد که داخل اتاق نصب می شود و با یک کابل 4 رشته ای مفتولی با خود کولر در ارتباط است . کلید های کولر اشکال مختلفی دارد که در تصویر زیر مشاهده می کنید. ولی همه آنها دارای سه دکمه یا همان پل هستند .

دکمه دور کند و تند که اکثرا به رنگ سبز است و برای دور کند شکل پروانه 2 تایی و دور تند پروانه 4 تایی دارد.

دکمه موتور که به رنگ قرمز است و جهت روشن کردن موتور استفاده می شود.

دکمه پمپ آب به رنگ آبی که شکل قطره آب یا شیر آب دارد و جهت روشن کردن پمپ آب و خیس کردن پوشالها مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش تصویری سیم کشی کولر آبی

آموزش تصویری سیم کشی کولر آبی

برای سیم کشی باید از یک کابل 4 رشته ای ترجیهاً مفتولی استفاده کنیم . چون پشت کلید و تقسیم داخل کولر به صورت جای سوکت است بهتر از به سر سیم سوکت یا همان سر سیم وصل کنیم تا اتصال دادن سیم ها آسان شود.

 

سر سیم

سر سیم

بعد از اینکه به سر سیم سوکت وصل کردیم نوبت به کار اصلی یعنی وصل کردن سیم ها می رسد. ابتدا سیم های پشت کلید را وصل می کنیم و رنگ هر سیم را یاد داشت می کنیم . سیم آبی را برای نول انتخاب می کنیم . سیم قرمز برای تند و مشکی برای کند و سیم زرد را برای پمپ انتخاب می کنیم. ( البته این رنگ ها را برای یاد گیری آسان مطرح کردم شما می توانید با توجه به رنگ سیم های کال به دلخواه رنگ ها را انتخاب نمایید)

در شکل زیر نمای پشت کلید را مشاهده می کنید.

کلید کولر آبی

کلید کولر آبی

برای سرویس کولر آبی قطعات مکانیکی می‌بایست کنترل و بازدید شود. محل اتصال محور توربین هوا به بولبیرینگ‌ها لازم است روغن‌کاری گردد. تسمه‌ی گرداننده‌ی توربین می‌بایست در یک وضعیت تعادلی باشد. یعنی نه خیلی سفت و محکم باشد که به موتور فشار وارد کند و نه چندان شل باشد که موتور دچار گیرپاژ شود. در صورتی که تسمه از حالت نرمال خود خارج شده و از اطراف آن نخ بیرون زده، لازم است آن را تعویض کنید. شناورهای قدیمی موجود در بازار یا به صورت دو قطعه پلاستیک زانویی شکل بودند که با یک پیچ تنظیم به هم متصل شده بودند و در انتهای آن یک حباب پلاستیکی قرار داشت و یا به صورت یک میله‌ی فلزی متصل به یک حباب پلاستیکی بودند. شرکت آبسال اخیراً شناوری را به بازار معرفی کرده است که مشکلات شناورهای قدیمی را ندارد و بر روی خود حباب پلاستیکی از عدد ۱ تا ۸ مدرج شده و می‌توان اندازه‌ی آب داخل کولر را با گرداندن حباب به خوبی تنظیم کرد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *